ADULTS
SARDANES | BALL DE BASTONS | DANSES CATALANES | GLOSA
Sardanes: comptar, repartir i interpretar
La combinació de valors culturals i esportius fan que la sardana permeti treballar molts aspectes de caràcter físic, mental i emocional (reforç de musculatura, coordinació motora, resistència cardiovascular, equilibri, agilitat mental, augment de la memòria, millora de l’estat anímic, autoconfiança, sentiment de pertinença, sensacions tímbriques, sensibilitat musical, etc).
Si sou dels que sabeu puntejar, però massa sovint no sabeu com acabar-la, en aquest taller podreu descobrir els secrets relacionats amb el comptar, el repartir i, encara més bonic, la interpretació de la sardana.
Repartir és saber què cal fer per acabar correctament cadascuna de les tirades d’una sardana. Per poder repartir cal haver comptat prèviament els compassos musicals que té una tirada de curts i una tirada de llargs. I tot es conjumina amb la interpretació de la sardana d’acord amb la música: fent els aires, els salts, etc.
Passarem una bona estona gaudint de la sonoritat de la cobla i fent exercici.
Horari:
1r nivell: Dimecres de 2/4 de 7 a 2/4 de 8 del vespre
2n nivell: Dimecres de 2/4 de 8 a 2/4 de 9 del vespre
Professorat: Víctor Geli
Preu: 33€/mes
Calendari: Del 5 d’octubre de 2022 al 21 de juny de 2023
Observacions: Cal saber puntejar i portar roba còmoda
Ball de bastons adults
El ball de bastons és una dansa col·lectiva que es balla arreu del món i que té molta tradició al nostre país.
En aquest curs practicarem diversos balls de bastons i en coneixerem les seves peculiaritats. Aprendrem les picades bàsiques que componen la majoria de danses i algunes figures més tècniques amb la finalitat de passar una estona agradable fent activitat física i cultura popular.
Horari: Dijous de 7 a 8 del vespre
Professorat: Àlvar Borrell
Preu: 33€/mes
Calendari: Del 6 d’octubre de 2022 al 22 de juny de 2023
Observacions: No cal experiència prèvia i cal portar roba còmoda
Danses catalanes adults
Aprendrem balls i danses de grup i de parella del repertori popular i tradicional català i dels grups de música de ball de plaça. Identificarem els trets característics de cada gènere, la seva pulsació, el seu fraseig, els passos i les disposicions bàsiques, les variacions i combinacions coreogràfiques, entre d'altres elements.
Descobrirem aquelles danses que omplen les places de la geografia catalana i el calendari festiu, tot contextualitzant-les i engrescant a la gent perquè visiti els pobles i ciutats de Catalunya a on tenen lloc.
Horari: Dijous de 8 a 9 del vespre
Professorat: Àlvar Borrell
Preu: 33€/mes
Calendari: Del 6 d’octubre de 2022 al 22 de juny de 2023
Observacions: No cal experiència prèvia i cal portar roba còmoda
Iniciació a la glosa
La glosa és molt més que improvisar cantant: és aprendre a estimar la llengua tot jugant-hi.
En aquest curs aprendrem a glosar, és a dir, a improvisar cançons sobre una melodia i una estructura determinada (garrotins, nyacres, corrandes, jotes…)
La glosa ens permetrà comunicar idees, riure, emocionar-nos, reivindicar, debatre i gaudir a través de la música i la paraula.
Horari: Dimarts de 2/4 de 8 a 2/4 de 9 del vespre
Professorat: Guillem Ballaz
Preu: 33€/mes
Calendari: Del 4 d’octubre de 2022 al 20 de juny de 2023
Observacions: No cal experiència prèvia